2019. november 23., szombat

Német tanulás Németországban

A legfőbb célom, hogy AuPair lettem Németországban, a nyelvtanulás volt. Vagyis még mindig az. Mivel már elsős korom óta tanulom a nyelvet úgy gondoltam, hogy nem lesz baj, de ez nem így volt. Míg nagyon jól megértettem az embereket (ha nem beszélnek nagyon gyorsan), a beszéd nem ment valami jól. Nem jutottak eszembe a dolgok, féltem megszólalni. De lassan 3 hónapja vagyok kint és szerencsére elmondhatom, hogy sokat fejlődtem.

De hogyan is történt/történik ez?

1. Nyelviskola
A legtöbb AuPair nyelviskolába jár a "munka" mellett, így én is alig vártam, hogy elkezdjem. De nem alakultak túl könnyen a dolgok. 
Először is írtam egy tesztet, amiből kiderült, hogy melyik szintre iratkozzam be. A család B2-t javasolt, majd jött a csúf igazság. Megírtam a tesztet, ami jól is sikerült. De a szóbeli nem ment túl jól. Így a vizsgáztató hölgy az A2.2 szintet javasolta. 
Borzalmasan elkeseredtem. Ilyen rossz lennék? De nem volt mit tenni, beiratkoztam a tanfolyamra. Igen ám, csak a kevés jelentkező miatt nem indult. Majd találtam nagy nehezen egy másikat, de az csak hetente egyszer 1,5 óra volt, amit én borzalmasan kevésnek ítéltem a fejlődéshez. Azért adtam neki egy esélyt, elmentem. Sajnos csalódottan távoztam. Semmi újat nem tanultam, nagyon egyszerű volt az egész és olyan emberek voltak ott, akik pár éve élnek kint és muszáj németet tanulniuk a munkájuk miatt, de nem igazán akarnak...én viszont tanulni akartam. 
Elhatároztam, hogy megpróbálom a B1-es szintet. Október 21-én volt az első óra. Viszonylag későn, ha azt nézzük, hogy akkor már másfél hónapja kint voltam. De ez végre bevált. 
A hangsúly azon van, hogy minél többet beszéljünk és ez rengeteget segít. Egyszerűen imádok bejárni. Hetente kétszer 2,5 óra. Annyi a hátránya, hogy mivel esti suli, van hogy már elég fáradt vagyok és nehéz koncentrálni. És ha valamit nem értesz, a magyarázat is németül van ugye...:D 
Azt is imádom, hogy mindenki más országból jött, így új embereket és kultúrákat is megismerhetek.

Így néz ki maga az iskola.

2. Környezet, mindennapok
Ami még rengeteget segít, az nyilván az, hogy folyamatosan a német nyelv vesz körül reggeltől estig. A családban, ha rádiót hallgatunk, ha mesét olvasok a gyerekeknek, ha boltba megyek, mindig.
A leggyorsabban ezeket a szavakat tanultam meg. 

3. "Rákényszerülsz"
Mivel nincs más választásom ahhoz, hogy megértsenek, muszáj beszélnem. És nem baj ha elrontom. Úgy is megértenek. Tudják, hogy még nehéz, de mindenki nagyon segítőkész és ez energiát ad az embernek. Nem szabad elbizonytalanodni. Hinni kell és gyakorolni. Menni fog az.

4. Folyamatos gyakorlás
Amikor nem is beszélek senkivel és van szabadidőm, akkor ha tehetem német sorozatokat/filmeket nézek felirattal. Ez is rengeteget segít. Olyan kifejezésekkel is, amiket nem mindennap használnál, de azért jól jön. Remekül bővíti a szókincset. Ha elég bátor leszek hozzá, akkor majd regényeket is szeretnék németül olvasni, de az egyelőre még sajnos nem megy.

5. Barátkozás, közös nyelv
Erről viszont hosszabban szeretnék írni, úgyhogy a következő posztomban ez lesz a téma.

További szép napot Nektek!
Bianka♥


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése