2019. november 4., hétfő

Meglátogattak a szüleim - Burg Hohenzollern

Sziasztok!

Mivel itt kint is ugyanakkor volt őszi szünet mint otthon, így a szüleim eljöttek meglátogatni.*-*
Nagyon jó volt kicsit együtt lenni, mivel már iszonyúan hiányoztak.
És hova is mehettünk volna együtt, ha nem a Hohenzollern kastélyba. De kicsit előre szaladtunk...

Október 31-én reggel érkeztek és szerencsénkre az egész hetes esőzés után végre aznap gyönyörű időnk volt. Így hát ebéd után Tübingenbe vittem őket, ami gyönyörű ősszel is. Sajnos az óraátállítás miatt hamar besötétedett, így elmentünk vásárolni a város nézés után. Estére mindenki hulla fáradt volt, konkrétan 20.000 lépést írt aznapra a telefonom, anyáék meg az egész éjjelt átutazták előtte, úgyhogy senkit sem kellett altatni..:D

Másnap november elseje révén mivel minden zárva volt, így vár látogatást terveztünk. Három várat is kinéztem, ugyanis egyik sincs innen messze, de az elsődleges a Burg Hohenzollern volt.

Ez van hozzánk a legközelebb, mindössze 11 km, a körvonalai látszódnak a szobám ablakából is.:)
Szerettünk volna minél korábban odaérni, mert mindig rengeteg látogató van és nem akartunk dugóba kerülni. 11 óra körül értünk oda (10kor nyit) és szerencsénk volt, akkor még nem volt nagy forgalom. A hegy alján parkoltunk, gondoltuk jó lesz egy kis séta fel a várig. 1,3 km-t kellett felfelé megtennünk, ami nem is lett volna baj, csak hogy a vár 855 méter magasan fekszik a Hohenzollern-hegy tetején. De remekül kiépített ösvény van felfelé azoknak, akik gyalog vágnak neki az útnak. Meg rengeteg lépcső is...:D Busz is felvisz egyébként, ha valakinek azzal szimpatikusabb a feljutás.

Sajnos felérve láttuk, hogy belépő nélkül még a vár körül sem lehet sétálni (úgy, mint pl a Festetics kastélyban Keszthelyen), így mindenképp belépőt kellett vennünk, ami 12€ volt/felnőtt. De ha már felmásztunk a hegy tetejére, mindenképp szerettünk volna bemenni.

Maga a vár gyönyörű, de mivel ma is laknak benne, így nem lehet mindenhova bemenni. Illetve a termekben fényképezni sem szabad, így csak az internetről tudok nektek 1-2 belső képet mutatni.

De maga a vár udvara is csodás és a kilátás pedig elképesztő
Itt már tudok nektek saját képeket mutatni.:)

A várhoz felfelé menet sok helyen meg lehet állni fényképet készíteni onnan (is) róla.:)

Kb. 2 órát töltöttünk a várban, addigra pont rengetegen lettek, mire végeztünk. Meg el is kezdett esni az eső, így ideje volt elindulni. Hát nem tudom miért, de számomra a lefele vezető út még rosszabb volt mint felfelé menni, mire leértem remegett a lábam és másnap persze izomlázzal keltem, de nagyon megérte.

Felejthetetlen élmény volt és ráadásul a szüleimmel mehettem. Imádtam minden percét.♥

Sajnos nagyon elszaladt az idő és ismét nagyon fáradtak voltunk, így a másik két várra már nem került sor. Másnap reggel pedig már indulniuk is kellett haza a szüleimnek.:(
De remélem nekem még lesz lehetőségem eljutni azokhoz is.:)

Ha bármilyen kérdésetek van nyugodtan tegyétek fel és remélem ti is eljuttok ilyen csodás helyekre.*-*
További szép napot Nektek!